surprice

Sådär, nu har jag satt lite fart på livet!

Jag har nämligen precis postat mina gymnasieansökningar till... 3 olika fotbollsgymnasier på fastlandet! Härligt, läskigt, spännande. Allt i ett känns det som!
För några år sen fanns det inget annat alternativ för mig, jag SKULLE iväg på fotbollsgymnasium, sen svalnade det av och det roliga med att åka till fastlandet och utvecklas som fotbollsspelare byttes ut mot det läskiga i att flytta hemifrån. Jag hade dock 1 livlina, kändes det som men den är borta nu men allt känns helt underbart men samtidigt väldigt läskigt. Nu skulle jag bli väldigt ledsen om jag inte kom in så jag tänker hela tiden "jag kommer inte komma in, jag kommer inte komma in" bara för att jag inte ska bli för besviken om jag nu inte skulle göra det. Men samtidigt så vill jag det här mer än allt annat nu. Bara lämna allt och börja om, ensam den här gången. Som att påbörja ett nytt liv, eller ja, det är ju precis det de skulle innebära.
Jag har alltså sökt till 3 olika gymnasier med idrottsutbildningar som jag tycker låter väldigt bra. Kalmar, det är mitt första val, dit vill jag helst! Sen Oskarshamn som andra val, det hade inte vart så himla pjåkigt det heller och sen Växjö vilket absolut inte är fy skam det heller eftersom jag har sökt men det är mitt tredje val. Sen när det börjar bli ansökningstid här på Gotland så ska jag givetvis också söka till det som ligger här och det kommer bli mitt fjärdeval.

Ja, så ser det ut just nu. Ska ta med er på hela resan hade jag tänkt och förhoppningsvis så blir det hela vägen över havet till en ny stad. Ska först bara klara av de provträningar som gymnasierna håller nu i December och Januari, jag är rädd att det ska bräcka mig, men det får det verkligen inte göra!


Kommentarer

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback

Hej allihopa! Jag heter Emilia, jag är 15 år & bor på Gotland. Mitt liv kretsar kring fotboll. Träningar, matcher, träningar, matcher. Om du inte gillar fotboll är du ett svart får i min familj... Just nu håller jag på och söker till olika fotbollsgymnasier runt om i landet, om jag kommer in någonstans vet jag inte men ni kommer få följa min resa i vilket fall. Förutom fotboll så tar skolan upp mycket tid, liksom vänner och egna påhitt. Jag gör allt för att utvecklas och har stora mål och förhoppningar på livet, lever efter mottot "If you can dream it you can be it" och orden "Live, Love, Laugh" & självklart FOTBOLL <3
Till Startsidan Följ bloggen via bloglovin Följ bloggen via rss